Wifeey

Alla inlägg under mars 2010

Av wifeey - 30 mars 2010 21:34

Inge desperata husfruar idag :( Måste vänta till 6:e april, usch så sugit jag som hade längtat att få se .


Nåt bra som har hänt var att Saik spöade färjestad , så grattis skellefteå:D


Nä nu ska jag dricka min cola och se om man kan somna sen.


Milian ligger iaf och sover i sin säng och så här stilig är han i sin nya pyjamas


 

Av wifeey - 30 mars 2010 13:01

bloglovin


Av wifeey - 30 mars 2010 12:19

 


 

Leggings - Gina tricot

Linne- BikBok

Tröja - Gina tricot

Benvärmare - H&M

Av wifeey - 30 mars 2010 11:32

Igår så blev det kycklingröra och pasta till riktigt gott och då folk vill ha mer repcept i min blogg så delar jag med mig detta underbara goda recept.


3 personer

2 kycklingfiléer

8 nystan bandspaghetti

1,5 msk dijonsenap

3 dl matlagningsgrädde

1,5 dl vatten

2 burkar champinjoner

1 rödlök

1 tärna kyckling fond


Börja med att ta den tinande filéerna och dela dom så de blir 4 precis som bilden visar här nedanför.

 

Efter ni har gjort det så delar du filéerna till strimlor längst lång sidan

 

Sen så delar du kycklingen så det blir som tärnor

 

Efter du har gjort det så värmer du upp en stekpanna och häll i smör och stek kycklingen på 6:an

     


Hacka löken och låt den brynas med kycklingen fast nu skruvar du ner till 3:an för du vill inte bränna utan bara se till att kycklingen inte är rosa.


       


Efter har kollat så kycklingen är genomstekt så kryddar jag med vanlig svartpeppar

  och nu är det lagomt att sätta igång vattnet till pastan   och då vattnet ska kokas upp så ska den vara på 6:an  

När du har satt igång vattnet så är det dags för att hälla i matlganingsgrädden

  och 1,5 dl vatten  


Nu ska ni tillsätta kycklingfonden och sen röra om noga så den smälter 

  sen tillsätt champinjonerna   och dijonsenapen   Nu har också vattnet till pastan börjat koka så lägg i nystarna och sen skruva ner till 3an


     


Så nu är det bara att servera och äta


  smaklig måltid!

Av wifeey - 30 mars 2010 11:27

  Han gick runt innan och hade sina jeans som mysis

Av wifeey - 30 mars 2010 11:12

Godmorgon alla underbara läsare  


Herregud vilken natt det har varit för oss.

Milian somnade runt 8 tiden så jag och Andreas fick egen tid med varandra , vi låg i sängen och höll om varandra och såg tv och det var riktigt mysigt.

Men sen efter ett tag vaknar Milian i ren panik och då jag tar upp honom är han genomblöt i svett. Jag lyfter upp honom och bär omkring på honom i hopp att han ska somna om , men man märkte att det var något som störde för han var supertrött , men kunde inte somna om , stackarn.

Efter flera timmars försök så lyckades han somna , men han sov riktigt oroligt och låg gnydde.

Sen så när jag skulle väcka honom för dagis så såg han inte så pigg ut och 2 sekunder senare så var hans bajs som vatten och det var överallt , stackarn har nu åkt på magsjuka IGEN så det blev att vara hemma och nu ligger jag i sängen och mår superilla och det känns som jag ska spy vilken minut som helst , men jag hoppas verkligen att jag slipper det för det är det något jag hatar så är det att spy.



Jag ska nu kliva upp och göra blåbärssoppa till mig och Milian fast Milian ligger just nu och sover, bebis somnade på Nataz plats bara för han var så trött , men jag bar honom till sin säng så där ligger han nu och sover så gott.


Jag hatar att se han sjuk det finns inge värre än att se sitt barn sjuk man känner sig så fruktansvärt hjälplös.




Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se mer i min blogg
 Videoinlägg
 Bilder
 Outfits
 Recept
 Frågestund
 Jag tipsar
 Musik
 Vardagen
 Tävlingar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

Bloggar

klocka

Bloggkeen

Wifeey

Bloggerfy

:)

Reklam

BannerFans.com

Ovido - Quiz & Flashcards