Wifeey

Alla inlägg den 17 mars 2010

Av wifeey - 17 mars 2010 20:55

Har nu hunnit vara på Coop och köpt mjukglass och Milian har nu ätit sin första mjukglass. Jag bad hon i kassan att göra en mindre , men det hade inte spelat någon roll för då hans var slut och jag orkade knappt min så fick han resten av mig, glupska sötnosen min .

Efter har varit på Coop så gick jag och Challe ut med hundarna ,usch det var inge skönt väder ute jag hade två leggings och mjukisar på mig , men ändå så frös jag.

När jag kom hem så ville älskling att jag skulle baka Scones , men jag orkade verkligen inte så då sa han att om jag säger hur man gör så bakar han .


Så till kvällsfika blev det nybakta Scones med smör och ost och te , mumma.

Milian var också riktigt nöjd med Sconsen och gjorde världens rap efter han hade ätit klart , haha skitsött.


Nu ligger han här i våran säng mellan oss och äter en flaska välling innan han ska besöka John Blund.


Nu är det Efterlyst sen så är det Godnatt för mig också.

Av wifeey - 17 mars 2010 17:19

Nu är jag superproppmätt och det tror jag Milian också är då han åt en STOR portion.

Idag till middag blev det spaghetti och köttfärssås , men jag gjorde den lite annorlunda än vad jag brukar göra och det blev suveränt gott så därför tänkte jag dela med mig receptet.


2 vuxna och ett barn


350g Köttfärs

1/2 rödlök

1,5 vitlök

1 stor burk champinjoner

1 burk annans

1 fpk passerade tomater

1 pkt  Matlagningsgrädde

Basilika

Chili

svartpeppar

Vitlökssalt


Hacka löken och bryn den i pannan sen hackar du vitlöken i småbitar och bryn den med löken.

Häll i burken med champinjoner . Hacka annansen och häll i stekpannan. Låt allt bryna ihop lite innan du lägger i köttfärssen . När köttfärssen har fått en brun färg överallt så häller du i passerade tomaterna och matlagningsgrädden och låt det små puttra på 3:an.

Krydda sen med Basilika, lite chili (vill du ha starkare så krydda efteråt pga barnen) ,svartpeppar och vitlökssalt låt det sen puttra lite till så alla smaker blandas in.


Servera detta sen med spaghetti eller om du inte har det hemma så ta någon annan pastasort.


Smaklig måltid!  


 

Av wifeey - 17 mars 2010 15:09

      

     



Av wifeey - 17 mars 2010 15:03


Tröjan - Ellos

Leggings (Bruna) - Gina Tricot

Av wifeey - 17 mars 2010 14:47

Vi kom nyss hem från den superunderbara promenaden.

Först hade jag tänkt vi skulle gå Anderstorp runt , men det kändes så tråkigt och det gör jag nästan jämnt då jag går kvällisen med Nataz så då kom jag på att vi kunde gå till mamma och pappa på Sunnanå , men det gick inte heller så bra för de hjälpte ju min morfar att flytta så det slutade med att vi promenerade upp till travet så Milian kunde få se hästar för första gången.

Medans vi gick dit så somnade Milian i vagnen , men när vi kom upp till travbanan så började Nataz skälla ut en som kom åkandes med häst , han hade ju inte heller sett en häst någon gång så stackarn blev ju livrädd sen så vaknade också Milian.

Haha Milian var så söt Titta Milian ser du hästan Sa jag och han sken upp som en sol och sa ia ia ia haha han vet exakt hur en häst låter haha nästan iaf vi har ju läst sönder hans djurbok med läten så hehe.

När vi gick hem så testade jag en ny väg för att kolla vad det gick någonstans . Jag trodde aldrig det skulle bli stopp och tänkte shit , var är jag någonstans men tillslut kände jag igen en byggnad så då visste jag exakt var jag , haha men det blev en riktig omväg att gå hem , men det gjorde inget för det är verkligen underbart väder ute  


Nu ska jag och Milian laga mat , tänkte han skulle få hjälpa till och göra köttfärssås sen så hade jag tänkt baka en sockerkaka och scones så man har något gott till kvällsfikat.


Jag tog lite bilder också som jag ska lägga upp ,måste bara lägga in dom i datorn först

Av wifeey - 17 mars 2010 11:20

Nu har vi ätit frukost/lunch, det blev havregrynsgröt med jordgubbssylt.

Ska nu bara klä på oss och sminka mig sen ska vi bege oss ut i solen och ut och gå

för nu är det plusgrader , me like.

Sen så ska nog Milian få sin första mjukglass om dom fortfarande är så billiga på Coop som dom var igår.


Nä nu ska jag se vad busungen gör och ta på han kläder och sen så tror jag att jag ska den här dagen fota lite för det var för länge sen jag la upp nya bilder och jag har ju en ny kamera jag måste börja använda mer, hehe.


Ut i   med er

Av wifeey - 17 mars 2010 10:06

Godmorgon kära bloggläsare  


Idag vaknade Milian halv 8 och han ville absolut inte somna om fast mamma ville det ,så det var bara att kliva upp ur sängen.
Men efter har varit uppe en stund och sett på barntv och jag kollat tradera och min mail så somnade sötplutten om på golvet.

Så det var bara bära honom till sin säng.


Sen medans jag såg på rachel ray så hör jag någon skrika "mamma MAAAAAMAAAA"

Så jag gick till hans säng och tog upp honom och nu så springer han runt i lägenheten och letar något att busa med




Snart blir det att gå in i köket och fixa någon frukost till oss , det blev en sen frukost idag då Milian somnade om.

Sen så får vi se hur Milians mage är för igår bajsade han 4 ggr jättelöst så det var bara att ställa in han i duschen varje gång så löst var det, och då jag har haft vinterkräksjukan och var dålig i magen så kan ju han ha blivit smittad.


Idag så tänkte jag både ta Milian och Nataz ut och gå för det är riktigt fint väder ute, strålande sol fast det är lite kyligt idag 7 minus är det ute.

Man vill bara ut så snabbt man bara kan då man ser solen skina det finns inge mer underbarare väder att vakna till.


Vad hittar ni på idag då?

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se mer i min blogg
 Videoinlägg
 Bilder
 Outfits
 Recept
 Frågestund
 Jag tipsar
 Musik
 Vardagen
 Tävlingar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

Bloggar

klocka

Bloggkeen

Wifeey

Bloggerfy

:)

Reklam

BannerFans.com

Ovido - Quiz & Flashcards