Wifeey

Alla inlägg under augusti 2010

Av wifeey - 31 augusti 2010 22:31

Jag ska ha en svart eller brun skinn hördsoffa . Brevid den ska jag ha en golvlampa

  Sen så ska jag ha 2 sidobord i valnöt som soffbord (snodde idén av Paue hehe)

  Sen självklart måste jag ha matchande tvbänk

  sen samma med hyllorna som ska vara ovanför soffan måste vara i valnöt

  i soffan ska jag ha 3 vita och 3 svarta kuddar

 

  Sen istället för bokhylla ska jag ha 6 skoskåp . hehe också en snodd idé av Paulina.

Vill ha vita , men hittade bara på hemsidan svarta

 

Allt som fattas nu är pengar. Imorn ska jag visa min dröminredning i köket



Av wifeey - 31 augusti 2010 12:11

Hej hej idag har dte varit en stressig morgon. Milian sov knappt denna natt heller och när han väl somnade var det nästan dags att kliva upp. Så han fick sova medans jag gjorde mig klar och sen fick han sova till 9 (då hanegentligen skulle ha varit på dagis) så det var snabbt väcka honom, klä han , ge han frukost och sen iväg till dagis. Sen snabt till skolan. Som tur var hade jag Emma som sällskap i telefon hehe.


Nu har man haft steg för steg och nu snart när lunchen är slut är det dags för blandad svenska och vi ska skriva i berättande text om en upplevelse vi har varit med om som har betytt mycket.

Jag funderar på att kanske skriva om Milian , men vi får se det är rätt svårt att tänka då man är så här trött.


Sen när jag har slutat skolan ska jag hem och sova en stund innan jag ska hämta Millepille på dagis.



Av wifeey - 30 augusti 2010 22:26

Oh äntligen inne i värmen och ljuset, Gud så kallt det börjar bli på kvällarna nu det är verkligen riktigt höstrusk.


Hunden har iaf gått och lagt sig nu och jag ska göra detsamma snart. Imorn är det skola och vara duktig som gäller.


Skulle behövt hoppa in i en dusch också , men det är så sent nu så jag får göra det imorn på morgonen efter Millepille är lämnad på dagis.


 

Av wifeey - 30 augusti 2010 22:04

Usch hatar att ta Nataz på en sista kissrunda. Jag är så rädd för mörkret. Honey får stå på balkongen så jag har både Nataz och honey nära.

Andreas säger att han kan ta Nataz , men jag anvisar mig att jag ska göra det för jag måste försöka övervinna min rädsla.


Bara för några år sedan på vintern kunde jag promenera till sunnanå mitt i natten bara för att umgås med en killkompis och se film , men nu kan jag knappt gå till stolpen utanför oss då det bli mörkt.

Av wifeey - 30 augusti 2010 20:10

Gud vad dålig jag är på att blogga . Men jag bloggar så mkt i min andra blogg http://www.anklagainteoss.blogg.se att jag glömmer bort denna.


Idag så fick Milian vara hemma från dagis då han var uppe så mycket inatt. Så jag och Milian har varit ute i hundgården med Nataz sen så var mamma här en sväng och vi kollade i Ikeakatalogen.

Sen just när hon skulle hem så öste bara regnet ner .


Sen så har jag sett mamma och pappas gamla Boxer Isak idag , vilken stilig hund. Min granne kände mamma oh pappa då de var yngre så hon hade några bilder på honom.

Sen så fick Nataz ett hundben av henne och en tennisboll och en pipleksak samt hundmat.


Imorn är det skola som gäller och att jag ska kanske möblera om i sovrummet

Av wifeey - 29 augusti 2010 22:11

Jag hittade på Ikeas hemsida en superbillig byrå så jag funderar om man skulle ha köpt 2 st  och sen måla den antingen svart med limegröna knoppar. Men nu så vet jag inte om man kan måla den så jag behöver eran hjälp.


  Sen så står det så här under själva bilden


Bra att veta

Massivt trä, ett slitstarkt naturmaterial.
Obehandlat, massivt trä - kan lackeras, vaxas, laseras eller oljebehandlas för en tåligare yta.

Av wifeey - 28 augusti 2010 11:13

Vi r borta hela dagen och inte hemma förrän ikväll så det blir inte så mycket uppdaterande.

Men jag tänkte nu när jag ändå är borta kan ni passa på och ställa frågor till mig så jag har något och svara på då jag är hemma igen.


Hoppas att ni får en bra dag

Av wifeey - 28 augusti 2010 10:23

Jag  fick en idé då jag läste Emmas blogg (mamma till (viggo) 

Där hon hade skrivit ner alla ord Viggo kan så jag tänkte göra samma sak fast alla ord Milian kan haha.

 

Mamma - Mamma

Pappa - Pappa

Emma- Emma 

Lotta - Otta

Nataz - Nata

Dizel - Dize

Jugge - Ugge 


Pizza - Pissa 

Hej - Hej

Hejdå - hedå

Tittut - Titut

Oh shit- ådsit

Mer- Mee (vill ha mer)

Nej - ne

Dricka - Dicka

 Äta - ata

Tack  - aack

 

Aj Aj (gjort illa sig) - Atj

Bada - Bata 

Borta - Bota

Vad gör du ? - vajuda

Vad äre ? - va ere

Var är pappa - va pappa

mamma kom- Mamma ko

Sitta - Sitah

Titta- titah

Vänta- enta

Tyst- Dyst

Sluta- duta




Svårt att komma på bara så här det är nästan som man måste få han säga alla dessa ord just nu , men det är inte så lätt .

 Han har börjat sätta ihop ord också och det är riktigt kul och höra. Ibland blir det inte så rätt men han försöker iaf. Han pratar ju hela dagarna och allt förstår man inte men han är duktig på att visa vad han vill då man inte förstår och det är ju bra sen ibland får man gissa sig fram också .


Sen har han börjat säga Nee till allt

tex. "Milian ska du ha mat?"

"Nee" och sen går han ändå in i köket och säger "ata" 


Just nu är den roligaste perioden tycker jag pga att han snackar så mycket och man kan ha koniversationer med honom.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se mer i min blogg
 Videoinlägg
 Bilder
 Outfits
 Recept
 Frågestund
 Jag tipsar
 Musik
 Vardagen
 Tävlingar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

Bloggar

klocka

Bloggkeen

Wifeey

Bloggerfy

:)

Reklam

BannerFans.com

Ovido - Quiz & Flashcards