Wifeey

Alla inlägg den 25 mars 2010

Av wifeey - 25 mars 2010 22:09

 

Av wifeey - 25 mars 2010 21:39

 

Av wifeey - 25 mars 2010 20:36

Åtalet skjuts upp
Manifestation för Daniel Stenman. Foto: Leif Andersson.

Åtalet skjuts upp

Artikel Skellefteå Åklagaren behöver minst ytterligare två veckor för att utreda knivmordet på 23-årige Daniel Stenman. Och misstankar finns att den 21-åriga kvinnan lider av en allvarlig psykisk störning.
Faktarutan

Det var vid 23.30-tiden på måndagskvällen den 22 februari som det kom ett larm om att ett mord hade inträffat i en lägenhet i Jakobsberg, norr om Stockholm.

En polispatrull skickades till bostadsområdet. Dörren var öppen, och när poliserna steg in i lägenheten hittade man den 23-årige Skelleftebon Daniel Stenman död.

I lägenheten fanns också den 21-åriga kvinnan, som bor i lägenheten.

Ett par dagar senare häktades kvinnan, på sannolika skäl misstänkt för mord.

På onsdagen skulle åtal ha väckts. Men precis som för två veckor sedan behövde åklagaren mera tid för utredningen. Ingen omhäktning behövdes.

– Det handlar om analyser vid SKL samt obduktionsrapporten som ska bli klar.

– Jag tror inte att utredningen är klar inom två veckor, ytterligare tid lär behövas innan jag kan väcka åtal, säger åklagare Katarina Bergqvist till Norran.

Psykisk sjukdom?

Enligt TT rekommenderas den 21-åriga kvinnan att bli skickad på en rättspsykiatrisk undersökning (RPU), tidigare kallad stor sinnesundersökning.

Det är slutsatsen i den paragraf-sju-undersökning – en liten sinnesundersökning – som kvinnan nu gått igenom.

Enligt slutsatsen i denna kan kvinnan misstänkas ha lidit av en allvarlig psykisk störning både vid gärningen och undersökningstillfället.

Inga minnesbilder

Kvinnan har tidigare via sin advokat sagt att hon inte har några minnesbilder från den aktuella kvällen.

Hon har motsatt sig att gärningen rubriceras som mord, men kan möjligen acceptera dråp.

Av wifeey - 25 mars 2010 18:41

Gud är riktigt less på att inte göra något alltid samma sak VARJE dag .
Jag kom inte in på kursen jag ville gå och Dreambinder vet jag inte vad som händer med då det är ingen annan som orkar bry sig.
Jag känner just nu att jag blir galen att jag snart hamnar i depression för det känns som jag aldrig kan göra något rätt . Jag har en dröm , men inte ens den kan bli till verklighet då jag inte har pengar till det ibland önskade jag att pengar växte på träd.

Sen så om jag ska skriva något till Dreambinder så måste jag alltid be någon annan rätta åt mig pga min dyselexi.

Varför kan jag inte få vara normal ??

Varför kan jag inte få slippa min Adhd bara ett tag och leva som en vanlig människa .

Jag vill kunna ha som alla andra har , superfint hemma , men bara någon minut så är det kaos här hemma och jag försöker städa hela tiden , men jag orkar inte alltid.

Varför föddes jag till denna diagnos varför mig av alla ??


Jag vill bara kunna jobba och leva normalt liv , slippa alla människor jag har omkring mig , slippa vara övervakad av en massa.

Visst jag är superglad för allt stöd , men det känns som det blir för mkt ibland.




Av wifeey - 25 mars 2010 17:18

Nu har de varit här och berättat lite om sig själva och jag berättade lite om Milian och om mig och Andreas.

En av dom blev lite rädda då jag berättade raserna på Nataz , men vi ska visa för henne att han är världens snällaste vovve.


Idag är det våffeldagen , men jag orkar inte göra våfflor så det blir worollar istället , men det fanns bara 4 kvar så Milian får havregrynsgröt med sylt istället.


Sen efter middagen så får jag min egna tid medans Andreas passar Milian , rätt skönt att få vara själv. Skulle så gärna vilja fara på tjejkvällen som är på Gina , men har ingen att gå med och själv är så tråkigt .


Nu ska jag duka här för nu börjar maten bli klar , men efter det så ska jag lägga upp lite bilder som är tagna idag.


Blogg you later

Av wifeey - 25 mars 2010 11:18

Är hemmafrån dagis idag också för jag kände mig lite hängig imorse , men imorn ska vi dit .


Kom nyss hem ifrån en promenad med Ida G och hennes söta dotter Freja. Vi gick också förbi Challe och sa hej.

Efter Challe kände Ida att hon började må illa så hon gick hem och jag och Milian vandrade vidare hem till oss och medans vi gick hem så somnade han på vägen så nu får han äta lunch efter han har vaknat.


Nu ska jag diska och plocka undan lite här hemma och själv passa på och äta något innan Familjegården


Bloggis later

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se mer i min blogg
 Videoinlägg
 Bilder
 Outfits
 Recept
 Frågestund
 Jag tipsar
 Musik
 Vardagen
 Tävlingar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

Bloggar

klocka

Bloggkeen

Wifeey

Bloggerfy

:)

Reklam

BannerFans.com

Ovido - Quiz & Flashcards