Wifeey

Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Svaren till frågestunden angående min Adhd

Av wifeey - 28 mars 2010 20:06

Har du nu roliga piller som Concerta och Ritalin?

Jag testade Concerta , men den funkade inte på mig . Jag fick biverkningar som bara 1 på 1000 får så det var att bara lägga ner.

Sen Ritalin kan jag inte heller ta då det är lätt att man blir så deprimerad av den att man vill ofta begå självmord och då jag har varit självmordsbenägen så vill de inte chansa.


Har du nån gång blivit illa bemött av någon pga din adhd?

Jag vet att folk snackade medans jag var gravid att jag skulle bli en dålig mamma på grund av min adhd , men jag visade dom motsatsen och en del av dom som snackade skit har till och med kommit fram nu och erkänt vad de hade sagt och nu säger att jag är riktigt bra mamma för Milian.


Får du någon medicin och hjälper den isf?

Som jag svarade innan så testade jag Concerta , men det var inget för mig. Utan istället har jag massa folk omkring mig som ska hjälpa mig med strukturer, rutiner osv allt för att det ska fungera i vardagen för mig .Tex har jag klisterlappar överallt var sakerna har sin plats.


Hur upptäckte ni att du hade det?

Då jag var yngre och bodde i Sthlm så började dom med en utredning, meen då jag flyttade upp till Skellefteå så hände det inge mer fast mamma och pappa var på dom att göra klart utredningen.

Så det var inte förrän jag var runt 22år som Arbetsförmedlingen tyckte jag skulle genomgå en Adhdutredning och på den vägen var det och det är jag tacksam att af gjorde för det är så lättare nu att förstå saker och ting varför det har varit som det har varit.


Jag undrar hur din ADHD påverkar din mammaroll? Jag tycker du verkar vara en jättebra mamma åt din son, men pga din ADHD måste du då ha kontakt med familjegården pga den eller är det pga andra sakersom har med familjerollen att göra? Fin vagn i förra inlägget föresten! Har hört den är superbra!

Jag har svårt angående tålamod , men det är något jag har fått träna på sen jag blev mamma och det har funkat rätt bra . Det jag är mer orolig för är saker i framtiden då han blir äldre och får läxor . För jag har knappt gått skola pga min koncentrationssvårigheter så hur ska jag då klara av att hjälpa honom med läxan , men det är svårt att veta ändå vad som sker i framtiden jag kanske kan få hjälp med det också på något sätt.

Tack så mkt alltid kul och höra att man är en bra mamma , det stärker verkligen en som person och mamma och får en att kämpa ännu mer för sitt barn.


Jag har Familjegården på grund av min adhd , att de ska finnas där som ett stöd för mig om det är några svårigheter . Men då jag gick TFS (tidigt föräldrastöd) det var också personer ifrån Familjegården så gick det hur bra som helst. jag fick massa beröm och filmerna de filmade sa de att de kunde använda som studiemedel och att det är så kul och se mig och Milian komunicera med varandra . Jag är verkligen koncentrerad på vad han vill och det är något som jag trodde skulle bli ett problem för mig och dom också det var därför jag fick vara där , men jag visade dom motsatsen.

Jag tycker det känns skönt att ha Familjegården vid min sida , en slags trygghet om jag skulle hamna i en situation jag aldrig varit i och hur jag då ska hantera den , ställa frågor osv . Då jag aldrig har varit mamma så är det mycket som är nytt och tack vare dom så vet jag hur jag ska hantera olika saker.Jag ser aldrig mitt stöd som något negativt och att jag inte klarar av saker och ting utan jag ser det som en möjlighet att ge det bästa och göra det bästa för min son.


Tack , jo jag har hört det också :D



Hur reagerade din pojkvän när han fick veta att du har adhd?
Han har varit ett underbart stöd för mig. Är tacksam att jag har honom vid min sida för underbarare kille kan man inte hitta. Sen nu så har det kommit fram att han också har det så nu stöttar vi varandra.


Hoppas nu att ni fick de svar ni ville ha , är det något så är det bara att fråga


Tack !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wifeey - 18 september 2012 15:00

Jaa nu finns The Dictator på Dvd :) den 14  september så kom den ut både på Dvd och blue-ray och det är nästan ett måste att ha den här filmen i sin bokhylla för när jag såg den så skrattade jag så mycket att jag nästan kissade på mig. Har ni in...

Av wifeey - 14 september 2012 09:46

Jag vet att jag inte har bloggat , men vi har typ åkt på någon förbannelse för vi har varit sjuka i flera veckor och då dagarna har sett likadana ut så tycker jag att det är onödigt att blogga, men nu är iaf jag frisk , men inte min lilla prins , men...

Av wifeey - 5 september 2012 09:22

Godmorgon . Idag är det en superunderbar höstdag. Hoppas att hösten fortsätter så här. Har iaf lämnat Milian på dagis och även denna gång så sa han åt mig att ta med mig filmkameran så jag kunde filma honom. Vet inte om han ska göra en dokumentär o...

Av wifeey - 4 september 2012 13:38

Igår så ringde Carmen och frågade om vi skulle ses med hundarna , men jag hade inte så mycket ork så jag sa först senare , men efter en stund ringde jag upp henne och sa att Nataz har för mycket energi och jag för lite ork så vi kan väl släppa dom i ...

Av wifeey - 4 september 2012 09:52

Då batteriet dog så blev det plötsligt avslut .  

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se mer i min blogg
 Videoinlägg
 Bilder
 Outfits
 Recept
 Frågestund
 Jag tipsar
 Musik
 Vardagen
 Tävlingar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

Bloggar

klocka

Bloggkeen

Wifeey

Bloggerfy

:)

Reklam

BannerFans.com

Ovido - Quiz & Flashcards