Wifeey

Alla inlägg den 1 april 2010

Av wifeey - 1 april 2010 23:54


 


Jag älskar dig mer än du anar , du är mitt andetag , soulmate och framtid  


Nu ska jag krypa under täcket brevid Andreas och mysa lite innan jag somnar

godnatt på alla och hoppas att ni drömmer underbara drömmar och får sova gott i natt.

Av wifeey - 1 april 2010 23:36

Ett av sju barn utsätts för våld i hemmet

Relaterat

Så många som ett av sju barn har utsatts för våld av en förälder eller vårdnadshavare. Mer än hälften av dem som upplevt våld mellan de vuxna i familjen har själva blivit slagna.


I en studie från Linköpings universitet och landstinget i Sörmland har nästan 8 500 elever mellan 13 och 18 år gamla svarat på en omfattande enkät om sina erfarenheter.


Resultatet visar att 15 procent av barnen utsatts för våld hemma. Förövaren var för det mesta en biologisk förälder, lika ofta en man som en kvinna. Men i de familjer där våld förekommer även mellan de vuxna var det oftare en man - pappan eller mammans partner - som slagit barnen vid upprepade tillfällen.


- Att sambandet mellan kvinnomisshandel och barnmisshandel var så tydligt var en överraskning, säger Eva-Maria Annerbäck, psykoterapeut och doktorand i barn- och ungdomspsykiatri som gjort studien.


Barnen fick också svara på frågor om förhållanden som är kända som riskfaktorer för våld. Det visade sig då att barn som misshandlats upprepade gånger kom från miljöer med flera riskfaktorer - föräldrarna var arbetslösa eller sjukskrivna eller födda utomlands.


Trots att det sedan 30 år tillbaka är straffbart i Sverige att slå barn dras få fall inför rätta. Bara 7 procent av de drabbade barnen hade berättat om misshandeln för någon myndighetsperson och bara 3 procent hade vänt sig till Bris eller någon annan ideell organisation.


Studien publiceras i den vetenskapliga tidskriften Acta Paediatrica.


Gud så hemskt att siffran är så stor, stackars barn.

Hur kan man slå sitt egna barn , det måste vara känslokalla människor för aldrig i mitt livv skulle jag tänka tanken att slå Milian det finns inte ens på kartan.


Fattar inte vad det är för fel på er föräldrar som slår era barn har ni inge vett i skallen eller ??  

Av wifeey - 1 april 2010 22:51




Av wifeey - 1 april 2010 22:47


Av wifeey - 1 april 2010 21:39

Jag önskade att man kunde designa bloggen lite mer än vad man kan nu.

Vissa dagar funderar jag på att byta till blogg.se igen , men samtidigt så trivs jag så bra här att jag vill gärna stanna , men Bloggplatsen.se kan inte ni fixa så man får lite mer frihet angående designen , snälla .


Eller finns det någon snäll själ som kan mer om designerna här och kan förklara lite mer om vad man kan göra?

Av wifeey - 1 april 2010 21:03

är just nu på tv. Jag fattar inte hur vissa personer tänker hur kan de låta sig själva hamna i sån skit och det är till och med vuxna människor.

OJOJ säger jag bara .


 


Av wifeey - 1 april 2010 16:53

Om exakt 20 dagar fyller både jag och älskling år och jag har ingen anning vad jag ska köpa.


Så kom gärna med lite roliga tips .

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se mer i min blogg
 Videoinlägg
 Bilder
 Outfits
 Recept
 Frågestund
 Jag tipsar
 Musik
 Vardagen
 Tävlingar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

Bloggar

klocka

Bloggkeen

Wifeey

Bloggerfy

:)

Reklam

BannerFans.com

Ovido - Quiz & Flashcards