Wifeey

Alla inlägg under juli 2010

Av wifeey - 22 juli 2010 11:47

Har nu varit och storhandlat så nu är frysen och kylen full igen.

Då vi var och handlade så var Milian riktigt grinig och jag tyckte han såg febrig ut så jag känner på hans panna och han var varm.

Vi skyndade på med handlingen och sen när vi kom hem fick han en flaska och ligger nu brevid och myser och han har runt 39 graders feber , Mammas prins .

Av wifeey - 22 juli 2010 07:52

Idag är det en trött mamma som skriver. Milian vaknade flera gånger inatt och snart så kommer mamma och hämtar mig för vi ska iväg och storhandla .

Vi får se om det blir en lunchpromenad sen istället för morgonpromenad.


Nu ska jag skynda och fixa mig ordning


GLÖM INTE FRÅGESTUNDEN!!!

Av wifeey - 21 juli 2010 22:23

Min frågestund


 

Den slutar på söndag 10.00

Av wifeey - 21 juli 2010 21:15

Nordanå med familj och släkt.


                     

Av wifeey - 21 juli 2010 20:46

Vad heter ditt barn?
Milian , Alexis ,Andreas


När var du beräknad att föda?
2009, 25 januari


Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?

12 februari , 2009 satte de igång mig


Hur stor var barnet vid födseln?
Han var 52 cm och vägde 4060 gram


Hur lång tid tog förlossningen?
7 timmar och då är det inräknat själva krystningen som var på 45 min så allt gick snabbt.


Tog du någon smärtlindring?
Ja, Epedril


Är du tillsammans med barnets pappa?
Jo vi är tillsammans och bor tillsammans


Var barnet planerat?

Nej , men det var ett underbart "misstag"


Tog ni reda på könet?

Haha det var inte så svårt att se på ultraljudet man såg direkt att det var en pojke och hon som gjorde ultraljudet kunde knappt hålla en min då vi sa "visst är det en pojke" och när hon var säker att vi ville veta så sa hon "jo det är en pojke och har jag fel så slutar jag jobba" Som tur var så hade hon rätt hehe


 Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?


Hur lång tid tog det för er att bli gravida?

vi hade varit tillsammans i 2,5 år


Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?

Jo Milian hade vi bestämt och blev det ingen Milian skulle han heta Alexis


Hade du en svår graviditet:
Fy i helvete JA, hade foglossning så jag låg mer eller mindre hela graviditeten


Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Nej , inte om jag måste stå ut med den smärtan jag hade under min graviditet


Har du fått några bristningar?
Nja några som knappt syns


Var du nervös inför förlossningen?

Ja då jag visste exakt då det skulle ske hann jag bli riktigt nervös speciellt då man får höra hur ont det gör.


Hade du några cravings?
Lökringar, friterade räkor ,lakrits och choklad


Hur reagerade du/ni när du plussade?
Först grät jag sen skrattade jag för jag hade ju varit hos läkare och fått medicin för magkatarr haha men det var ingen magkatarr utan en liten Milian


Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Jag hade kommit rätt långt i gravidteten tror jag var i vecka 14-15 redan.


Hur mycket gick du upp i vikt?

12 kilo , men det gjorde inget då jag är så smal


Hur länge ammade du?

2,5 månad för min mjölk började tunna ut så Milian blev inte mätt


Vem är barnet mest lik?

Pappan


Vad är det bästa med att ha barn?

Att se de göra , säga nya saker och se dom växa . Den kärleken man känner för sitt barn går inte att beskriva, en underbar känsla är det att vara mamma


Vad är det sämsta med att ha barn?

Inge mer sovmorgon hehe fast det står jag gärna över då jag har en sån fin prins som Milian.


Är ditt barn döpt?
Joo


Hur gammal är barnet nu?
15 månader.

Av wifeey - 21 juli 2010 20:08

Usch vad jag saknar att blogga då jag inte har bloggat på några dagar.

I måndags så var jag på Vitbergsbadet med mamma , storebror och hans familj.

Men det blev rätt så kallt (det var sol först) så det blev inte så länge vi var där.

               

Av wifeey - 20 juli 2010 08:56


 


Nu när min bror är här hinner jag inte blogga så mycket så därför tänkte jag ha en frågestund.

Som jag brukar göra så svarar jag frågorna via videoblogg.


Så kom igen fråga vad som helst och har ni frågestund skickar jag iväg en fråga till er .


  

Av wifeey - 18 juli 2010 18:20

  Vitlöksmarinerad kyckling , gurka, ris och gräddsås

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se mer i min blogg
 Videoinlägg
 Bilder
 Outfits
 Recept
 Frågestund
 Jag tipsar
 Musik
 Vardagen
 Tävlingar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

Bloggar

klocka

Bloggkeen

Wifeey

Bloggerfy

:)

Reklam

BannerFans.com

Ovido - Quiz & Flashcards