Wifeey

Alla inlägg under juli 2010

Av wifeey - 17 juli 2010 19:47

Har haft fullt upp idag , men det skriver jag mer om sen nu ska jag lägga in bilderna som togs idag och sen diska .

Av wifeey - 16 juli 2010 14:24

Igår höll jag på att bli galen för vi hade ingen internet på hela dagen för det var någon kabel utanför Övik som hade råkats kapa av, men efter 10 igår kväll så funkade det , men då var jag för trött för att blogga.


Igår började iaf dagen med att jag och Milian gick till lekparken med Paue, Dizel och Markus .

Efter har varit i lekparken var det dags för lunch och sen bege sig ner till stan för att fixa mitt bankomat kort som hade kommit.

     


När man var hemma igen fick Milian en 5kr korv och sen gick vi till Ullis som fyllde år.

Då vi kom dit så var hennes systrar och systerdotter där så Milian och hon lekte och badade i hennes pool. Men när i skulle gå hem så tog Milian sina byxor och slängde dom i poolen så dom var dyngsura , men som tur är så hade jag ett par byxor till med mig.


           

Av wifeey - 14 juli 2010 19:33

Alltså går det inte jobba eller så då man har adhd? tänkte bara fråga, jag bor i Göteborg och har sett runt om mig folk med den diagnosen och tycker att en del skyller på det för att inte behöva jobba, nu menar jag inte att alla gör det men tråkigt nog finns det dom som inte gör det så tänkte därför fråga. Fin blogg =o)


Jo det går att jobba med Adhd , men det finns en del som måste ha extrem struktur då.

Jag har extrem Adhd och har försökt att jobba massa gånger . Den enda gången jag kunde sköta ett jobb var för 2 sommrar sen då hade jag praktik på ett cafe hos en jag kände och hon visste om hur det var för mig så jag fick många småpauser och uppgifter och strukturerat till max för att kunna sköta det.

Försäkringskassan har satt mig som sjukpensionär efter har läst igenom alla mina papper så jag får iNTE jobba , jag skulle knappt få gå skola som jag ska göra i höst , men de gick med på att jag skulle få gå deltid precis som svenska dyselexi är.


Det finns många som skyller på sin Adhd för att komma lätt undan , men  jag ser det inte som en ursäkt jag önskade verkligen att jag kunde jobba , men jag är glad att jag får gå skola iaf

Av wifeey - 14 juli 2010 12:14

Har du Adhd ?

Känner du någon med det ?

Käkar du/dem medicin?

Om du /dem inte gör det hur gör dom då för att hantera sin Adhd`?


Jag har Adhd , fick diagnosen då jag var 22 år (22 år nästan förset)

På grund av att jag fick den fastställd så sent så har jag haft det svårt i grund/gymnasieskolan.

Men nu i efterhand då jag vet att det inte berodde på att jag var skoltrött så har jag kunnat gå i skola fast jag pluggade svenska dyselexi Tyvärr fick jag hoppa av då jag fick Milian , men nu i höst börjar jag om igen och då hoppas jag att ni märker skillnad på mitt skrivande.


Jag testade Concerta , men det var inget för mig speciellt då jag är så känslig mot mediciner.

Jag betedde mig skitskumt och fick kraftga avtändingar varje gång det gick ur kroppen , jag mådde så dåligt att jag ville bara döö.

Så min läkare satte stopp på en gång.

Sen såg jag ett program för något år sen där de nämnde att det är egentligen endast 7% av alla med Adhd som behöver medicin andra kan lösa det på andra sätt.


Då jag inte äter medicin så har jag en arbetsterpuet som kommer en gång i veckan eller nu har det minskat på grund av att strukturen funkar hur bra som helst.


Förut var det kaos i mitt hem , men så är det inte längre och det är så skönt och jag har så mkt som underlättar min vardag tex en stor vittavla i köket som det står vad som händer i veckan för mig , andreas och Milian sen så klisterlappar med text om var allt ska ligga och sen nu i veckan ska jag rensa bort allt onödigt och ställa i förrådet för att underlätta det ännu mera.

Oj , jag glömde jag har en handi också (handdator) som ska också hjälpa mig att underlätta och påminna mig om saker och ting för då man har Adhd är man ofta så okoncentrerad att man tappar all fokus och glömmer saker och ting.


Nu är det eran tur och svara

Av wifeey - 14 juli 2010 10:18

Milian säger tack till alla söta kommentarer han får i min blogg


 

Av wifeey - 14 juli 2010 09:30

En riktigt trött morgon är det idag. Milian hade morgon klockan 4 imorse och fast jag gjorde en flaska vägrade han somna om så det var bara att kliva upp så han fick leka lite , men som tur var så orkade inte leka så länge utan bestämde för att somna om, tack sonen min.

Och nu har min prins sovit tills nu så vi ligger här i soffan och ser på Sommarlov och planerar dagen, vi ska hälsa på söta Challe idag :) sen får vi se vad som händer.

Nu blir det frukost/lunch

Av wifeey - 13 juli 2010 21:12

Har varit och hos Ullis så hon fick hjälpa mig och klippa tjompas (Nataz) klor.
När jag kom hem sov redan min prins, men efter ett tag vaknade han (han somnade utan välling) och ville ha flaska så jag lyfte upp honom och sen fick han ligga i min famn och äta flaska och medans jag åt hade vi ögonkontakt hela tiden och då jag sa "Mamma älskar dig min underbara prins" så smålog han och jag fällde några tårar av lycka , lycka över att ha världens finaste son.
Min kärlek till honom blir bara starkare och starkare . helt otroligt att man kan älska någon så här mycket.
Det är en underbar känsla att vara mamma.

 

Av wifeey - 13 juli 2010 13:00

Vad tycker du om att ha en halti på en hund?

Skulle du kunna tänka dig ha en halti på en hund?


Jag tycker Halti är helt suverän speciellt nu under sommar och min hund drar som en galning pågrund av löptikar (han är ej kastrerad) och jag är inte så stor så jag orkar inte alltid hålla emot.


Min hund är alltid lite tjurig i början av att ha den på sig , men dte går snabbt över fast det kan bero på att den är lite förstor den han har nu så jag ska ner i veckan och köpa honom en ny .


Tyvärr så tror många att han är farlig då han har den på sig för det förknippar haltin med munkorg , men det är absolut INTE samma sak , långt ifrån.


Då haltin inte tar någon skada så tycker jag att man kan ha en sån , men tyvärr finns det idioter som tror dom skadar sig då de har sån på sig , men så är det då inte fallet!


  Bilden är från Google

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se mer i min blogg
 Videoinlägg
 Bilder
 Outfits
 Recept
 Frågestund
 Jag tipsar
 Musik
 Vardagen
 Tävlingar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

Bloggar

klocka

Bloggkeen

Wifeey

Bloggerfy

:)

Reklam

BannerFans.com

Ovido - Quiz & Flashcards