Wifeey

Alla inlägg den 26 februari 2010

Av wifeey - 26 februari 2010 23:09

Ska ta och lägga mig ner. Blir merskrivande om resan imorn orkar bara nte mer nu.

Hoppas man mår lite bättre imorn så man kan åka och handla


 

Av wifeey - 26 februari 2010 20:50

Började med att Milian hade sovit oroligt på natten så jag var supertrött och stressad för jag hade sovit för länge , hade en tid att passa.
Milian var inte heller så hjälpsam utan han sprang omkring och gjorde en massa bus medans jag var superstressad, men tillslut lugnade han ner sig och jag kunde klä på och fixa klart det sista.
När jag kommer ut så har det snöat en massa och ingen har plogat så det var rent utsagt ett HELVETE att gå med vagnen så istället för 3 minuter så tog det ca 20 minuter och jag var helt slut . När jag och Milian kommer till pendeln så står det att den är försenad 10 minuter så jag fick lov och ringa Emma B , hon jag skulle möta inne i Sthlm och tala om att vi blir sena.


Pendeln kommer vi kliver in och bara någon minut efter somnar Milian .
När vi kommer till Sthlm så finns det bara rulltrappa upp dit jag skulle möta Emma så jag står där och funderar hur jag skulle göra för jag klarar inte sånt på grund av min motorik så jag var ju livrädd att något skulle gå snett , men som tur är så kommer det en tågpersonal och frågar om jag behöver hjälp och självklart säger jag ja tack och så hjälper han mig upp med vagnen i rulltrappan och förklarar att han har många barn så han har vanan inne och skrattar lite . När vi väl är uppe tackar jag så hemskt mycket för hjälpen och bara en bit bort ser jag Emma sitta och lyssna på musik.
Vi kramar om vandra och pratar lite och kramar om varandra igen.
Vi bestämmer oss för att gå och käka någonstans och självklart så väljer jag Mcdonalds (Finns ju ej här uppe)
Så  vi börjar promenera mot Sergels Torg .


När vi kommer till Donken så går jag och Milian och sätter oss medans Emma beställer.
Milian var jätteledsen för han var hungrig så medans vi väntar på Emma kommer en personal fram till oss med en lila balong.
Brevid oss sitter en mamma och pappa och dotter och jag hör hur dottern säger Jag vill också ha en balong
Då Milian inte var så intresserad av balongen så ger jag henne den och det var mycket mer intressant för Milian så jag gjorde en liten flicka glad och honom.
Efter en stund så kommer Emma med maten och det var riktugt gott och äta MCchiken igen för jag älskar verkligen deras kycklingburgare.
Milian fick pommes och hamburgare fast det var visst godare med pommes.

 
  När vi hade ätit oss mätta går vi till Punkshop som ligger bara på andra sidan och ser om man kunde hitta massa skoj .
Då Milian hade en liten förstor mössa så var en som jobbade där och drog upp den hela tiden , hehe.
Efter Punkshop gick vi in till en klädbutik brevid , var där med Emma B för 2 år sen och då hittade hon en klänning och denna gång så hittade hon en kofta och skor.


Då de hade varnat om storm , klass  varning så bestämde vi oss för att gå till H&M och sen åka hem så man verkligen tog sig hem.


När jag kommer Skogås så möter jag upp Andreas och handlar middag , tacos och sen så gick vi och hyrde filmer så vi hade något och göra om man nu inte fick gå ut.
Efter det promenerade vi hemåt och lagade mat och åt .
Sen så skulle Andreas syster tvättade så jag och Andreas fick se film och så själva.


Efter filmen blev det godnatt för vi skulle ju ha kalas dagen därpå.

Av wifeey - 26 februari 2010 19:36


Det är så sjukt hur någon kunde göra så här mot dig.

Du är verkligen saknad vännen av så många , du är älskad av så många .

Hur kunde hon?!?

Jag hoppas vi får svar varför hon gjorde det.

Jag skänker en tanke till din familj och son, jag vet att "bomben" betydde allt för dig och då du fick träffa Milian så berättade du en massa om din son.

Lek och busa med Fari ifrån mig , ni två kom ju så bra överns.


Vi ses på andra sidan

Av wifeey - 26 februari 2010 19:32

SJUKA JÄVLA MÄNNISKA!! DU ÄCKLAR MIG!!!
Kan vi bara få svar varför du gjorde detta , varför honom av all
a ??

Av wifeey - 26 februari 2010 18:59

Bussen gick klockan 05.55 så mamma kom ca klockan 05.30 och hämtade mig och Milian , Andreas och Nataz hade redan promenerat ner mot stanså Nataz fick en långis innan den långa resan neråt.
När vi kommer ner till busstation så får vi stå och frysa och vänta lite innan Andreas och Nataz kom, men det var bara i några minuter.
Då vi har betalat bussen sätter vi oss längst bak och Nataz börjar bli jätteorolig , han är inte van att åka buss och Milian blev helt hysterisk för han skulle ha mat och alla på bussen verkade skitgriniga över att Milian skrek så mycket så det blev lite pinsamt , men då Milian fick full mage blev han trött och somnade.
Nataz uppskattade inte alls bussresan utan från Skellefteå till Umeå satt han bara och gnällde och gnällde och gnällde och var jätte uppstressad.

När vi kommer till Umeå får vi vänta på bussen i ca 13 minuter så medans vi väntar tar jag och Nataz och går en liten prommenad till så han får lugna ner sig lite.
Bussen kommer vi kliver på och den här bussen hade lite bättre utrymme så Nataz blev lugnare och la sig ner för att sova och det gjorde vi andra också.
När vi kommer till Härnösand så kliver det på en liten pudel och självklart sätter hon sig med pudeln framför oss så Nataz blev helt galen och ylade och drog en massa jag försökte lugna ner honom , men det gick bara inte , men tillslut då vi var nära Sundsvall så lyckades jag , tack gode gud.

När vi kommer till tågstation behövde vi inte vänta länge innan tåget kommer och vi kliver på.
Vi hade jättebra platser och bra utrymme för Nataz , men efter en stund så ser vi att vi kommer få en jobbig resa för självklart skulle den där pudeljäveln åka med samma tåg och sitta brevid oss (bara gången som var i mellan oss) så Nataz blev lika galen igen.
För det första så är ju Nataz inte van att åka tåg och buss så allt har ju varit jättejobbigt för honom sen så fick han en hund i närheten som han absolut inte fick hälsa på så det var verkligen en prövning för honom , men tillslut hittade han en fläck som han blev helt faccinerad av och låg och luktade på den nästan hela resan.
När vi har åkt ca 1,5 timma med tåget kliver det på en asfin amstaff hona, jag blev helt kär och det tror jag Nataz också blev för nu blev han ännu meera galen , men den här hunden dissar han helt först , men efter ett tag utmanade hon honom och Nataz började skälla och morra och blev GALEN!
Ägaren till amstaffen , en äldre kvinna berättade att hon är livrädd för andra hundar för hon har aldrig fått leka med någon och sen berättade hon lite om hundens bakgrund och att hon fick ta över henne.

När vi kommer till Sthlm är vi helt slut i rutan och Nataz var så stressad över allt folk att han inte visste var han skulle ta vägen, tyckte så synd om honom , man ville bara lyfta upp han i famnen , men han är lite väl tung och stor för det , hehe.

Efter vi har köpt 7-dagars kort till oss beger vi oss till pendeln som ska till Skogås, där vi skulle bo och när vi kommer dit hade vi sån tur att det var bara att kliva på.
Nu kunde vi pusta ut ett tag och vila lite innan vi skulle av.

Nästa Skogås , vi börjar förbereda oss för att kliva av och när pendeln stannar öpnnas dörren och vi kliver av och börjar gå , men när vi kommer ner så ser vi inge Centrum.
Vi snurrar runt och ser helt förvirrade ut och tillslut kommer det en tjej med en hund och vi frågar henne var det ligger och då hade vi ju självklart gått åt fel håll .
Så¨det var bara att gå upp till perrongen igen och sen gå åt andra hållet och när vi kommer ner med hissen så ser vi centrum , äntligen nu var vi rätt.
När vi kommer till gallerian möts vi upp av Andreas syster som också snabbt ska springa in och köpa en Latte så hon kidnappar Milian medans jag , Andreas och Nataz står ut och väntar , efter ett tag kommer dom och vi går till hennes bil och packar in allt och jag och Milian får åka bil medans Nataz och Andreas promenar (tar bara 3 minuter att gå till henne från centrum)

När alla väskor och grejer var inne i hennes lägenhet satte vi oss i soffan och varvade ner och såg tv och käkade Pizza och bara njöt.


Skriver om dag 2 efter middagen

Av wifeey - 26 februari 2010 17:38

Jag ska skärpa mig angående min bloggning, men just nu så är jag jättesjuk har varit det under hela sthlmresan sen så har jag fått veta att han som blev mördad i Sthlm av sin tjejkompis var en vän till mig så just nu är det mkt i min skalle.


Vaknade klockan 11 idag efter att Milian hade varit vaken på natten , han är också sjuk så han var jättegrinig och somnade inte om förrän klockan 6 imorse.


Dagen har spenderats framför tvn , man har ingen ork till annat orkar knappt ligga ner och det är inte så ansträngande.


Var på akuten sent igåkväll för att kolla vad jag hade då jag har varit sjuk så pass länge och inte blir bättre , men de hittade inget annat än ett virus och jag fick utskriven mollepec för min hosta för det känns som man ska hosta ut sina lungor.


Ska sätta mig ner sen också och ta orken och skriva om Sthlm och helvetetsresan vi hade som tillslut slutade bra.


Ciao så länge

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se mer i min blogg
 Videoinlägg
 Bilder
 Outfits
 Recept
 Frågestund
 Jag tipsar
 Musik
 Vardagen
 Tävlingar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

Bloggar

klocka

Bloggkeen

Wifeey

Bloggerfy

:)

Reklam

BannerFans.com

Ovido - Quiz & Flashcards