Wifeey

Alla inlägg den 11 februari 2010

Av wifeey - 11 februari 2010 20:41

 


 


 

Av wifeey - 11 februari 2010 19:28

Så nu har jag bakat massa gotti gott det enda som fattas nu är bullarna , men det får bli imorn.


Jag tänkte dela med mig av det receptet jag använder då jag gör tårtbotten för tårtan blir riktig fluffig.


Tårtbotten


ugnen: 175 c i 40 min


 4 Ägg

2dl Socker

1dl Vetemjöl

1dl Potatismjöl

1tsk Bakpulver


Börja med att vispa äggen och sockret  poröst.

 

  Efter det så tar du Mjölet , Potatismjölet och bakpulvret och blanda i en annan skål häll sen i ägg och ockerröran


      

  sist men inte minst vispar ni ihop allt. Ta sen fram en rund form som rymmer 2 Liter och smöra och bröa den.


               

 

 

 

  Häll i smeten , stoppa in den i  ugnen längst ner i ca 40 minuter och sen då den är klar så vänder ni den upp och ner och tar bort formen så den lossnar och låt den kallna sen skär du den så det blir tre .


 

 

 

Smaklig tårta :)

Av wifeey - 11 februari 2010 18:17

Hej hej idag har det var en liten ledsamdag för det var sista gången på TFS :(

Men vi ska hälsa på då vi är tillbaka från Sthlm.

Efter TFS for jag och Milian på stan och köpte kläder för presentkortet han fick av sin farfar med familj som han får öppna imorn då han fyller år.

Jag var och letade efter storlek 92 , men hittade inte , men sen såg jag att det var på den avdelningen för stora barn , usch så ledsamt det kände att handla där för nu var det verkligen bevis på att han är stor :(

Sen så alla kläder blev så dyra helt plötsligt istället för 129 kr för jeans så kostade dom närmare 300 .

Men jag hittade iaf skitfina kläder som han ska få ha på sig imorn.


Jag har nu mamma och pappas kamera så det kommer bilder senare ikväll också måste gå nu och ta ut kakan i ugnen

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se mer i min blogg
 Videoinlägg
 Bilder
 Outfits
 Recept
 Frågestund
 Jag tipsar
 Musik
 Vardagen
 Tävlingar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

Bloggar

klocka

Bloggkeen

Wifeey

Bloggerfy

:)

Reklam

BannerFans.com

Ovido - Quiz & Flashcards