Wifeey

Alla inlägg den 28 januari 2010

Av wifeey - 28 januari 2010 21:47

Jag har så fruktansvärt ont nu :( Jag försökte sova , men det gick inte så jag började med att diska bort middagen och sen hänga tvätt och plocka undan i Milian rum , visst kanske inte det bästa men jag behövde tänka på annat sen hade jag Emma S som sällskap i luren .


Nu ligger jag i sängen och Milian vaknade nyss och ville ha flaska så han ligger nu brevid mig och äter och ser på American PieThe Wedding ska se om jag kan snart sova eller om det blir en natt med lite sömn.


Av wifeey - 28 januari 2010 20:02

Sitter just nu på Qweety.nu men det var inte så action där.

Jag tycker att fler borde hänga i chatten för jag är alltid alone där :( ska nog tvinga Emma B att börja hänga mer där:P


Sen så är det bara 15 dagar kvar tills Milian blir 1 och 21 dagar till Sthlm

Längtar en massa .


Nu ska jag lägga mig i badet och lyssna på musik, ciao


Av wifeey - 28 januari 2010 19:14

Minns ni Majlo som polisen tog bara för hans ras var förbjuden i Norge?

Nu är han tillbaka hos sin familj igen , vilken lycka


Här återförenas
Majlo och Monia


Efter 339 dagar – nu är amstaffen äntligen tillbaka med sin matte

Majlo har återförenats med sin husse och matte.

Men ett år i fångenskap hos norsk polis har satt sina spår hos amstaffen.

– Det är en annorlunda hund. Mer rädd. Det kommer att ta tid innan han blir trygg igen, säger Monia Johansson.

Polisen körde fram med bilen klockan nio i morse.

Amstaffhunden var lite osäker i början. Tittade sig omkring runt det – för honom – okända Falckhuset i Trondheim, där överlämnandet skulle äga rum. Men så fick Majlo syn på sin husse, Daniel Wolak.

Och rusade rätt in i hans famn.

– De har ett speciellt band. Amstaffhundar är ju enmanshundar, och det var så fint när de sågs. Han lydde Daniels kommando direkt, hoppade in i bilen och satte sig på sin plats. Det var helt plötsligt som att han aldrig hade varit borta, säger Monia Johansson.


En annan hund

Hon och maken är båda överlyckliga, och märkbart rörda. De har kämpat i nästan ett år för att få tillbaka sin hund.

– Jag var så nervös när vi var på väg i morse. Jag trodde inte att det var sant. Jag var så rädd att det skulle ändras i sista stund.

Men nu är han där. Äldre, och lite förändrad.

– Pälsen är lite annorlunda, och han luktar inte på samma sätt. Och han verkar lite mer aggressiv mot folk han inte känner, mer rädd. Jag har helt tappat tilltron på norsk polis efter vad de gjort mot honom det här året, säger Monia Johansson.

– Det är så otroligt onödigt att det tagit så lång tid. Vi vet ju ingenting om hur han har haft det under det här året.


Olaglig i Norge

Det var för två och ett halvt år sedan som Monia och maken Daniel bestämde sig för att utöka familjen med nyfödda amstaffvalpen Majlo. I samma veva beslöt sig paret för att lämna svenska Eksjö och starta företag i norska Klæbu. Att hundrasen amstaff är olaglig i Norge visste de inte.

– Han är fin, lugn och ordentlig. Vi har åkt fram och tillbaka över gränsen med Majlo hur många gånger som helst. Det har aldrig varit några problem och ingen har sagt något. Han är jättebra med barn och älskar vår lille son, säger Monia Johansson.

Men den 23 februari 2009 knackade polisen på dörren. Monias svärmor var ensam hemma med hunden.


Hämtade hunden

– Svärmor förstår inte norska, hon pratar bara svenska och öppnade såklart för polisen. De viftade med ett papper och tog Majlo med sig, säger Monia Johansson.

Dokumentet förklarade att hunden var olaglig och att den skulle avlivas inom två veckor. Och sedan dess har det alltså varit en enda lång kamp för paret. Sammanlagt har advokat- och kennelkostnader kostat över en kvarts miljon.

– Det är såklart jättetråkigt att det har blivit så dyrt. Vi hade ju tänkt att flytta hem till Sverige så fort det här var över, men vi tvingades att sälja huset för att få råd att få ut Majlo, så nu verkar det som att vi blir kvar här ett bra tag, säger Monia.


Majlo flyttar till Polen

Majlo kommer nu att bo hos Daniels bror, som är bosatt i Polen.

– Vi kan flyga dit för ett par hundra kronor, så vi kommer att kunna träffa honom mycket. Det känns ändå bra, han kommer till ett bra ställe.

Monias sambo, Daniel, sitter nu i en bil med Majlo. Resan går genom Sverige till Polen.

– De är framme i morgon, och jag och vår son Kasper flyger efter på söndag. Vi känner att vi behöver ett par dagar med Majlo nu, så att han – och vi – får hämta oss lite efter allt som hänt. Det är så skönt att få honom tillbaka, men nu måste jobba med att få honom trygg igen, säger Monia.



taget ifrån aftonbladet
Av wifeey - 28 januari 2010 18:58

 

Av wifeey - 28 januari 2010 18:43

Jag har magkatarr, wooooohoooooooo.

Gud vad riktigt nervös ett tag , men nu är det lugnt.

Nu ska se tv sen ta en tidig kväll


vad hittar ni på då?

Av wifeey - 28 januari 2010 17:24

 Nu ligger jag i sängen och väntar. Snart får man domen. Vill inte vill verkligen inte.

Av wifeey - 28 januari 2010 15:04

Kom nyss hem!

Först var vi på TFS sen efter det så gick vi en minirunda på stan och till banken för att kolla om Andreas mamma hade satt in pengarna , men icke sen medans vi sitter på banken ringer pappa och vi har sån tur att vi får åka med han och mamma hem så vi slapp stå i kylan sen och vänta på bussen.


Nu ska jag slappa lite och sen ringa Emma B och snacka lite skit efter det ska jag ringa Emma S och snacka skit och kolla när vi ska fixa mitt hår klart för all färg räckte inte igår.


Nu ringa , bye bye

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se mer i min blogg
 Videoinlägg
 Bilder
 Outfits
 Recept
 Frågestund
 Jag tipsar
 Musik
 Vardagen
 Tävlingar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

Bloggar

klocka

Bloggkeen

Wifeey

Bloggerfy

:)

Reklam

BannerFans.com

Ovido - Quiz & Flashcards